S:t Sigfrids katolska församling

Kungörelser för 7:e Påsksöndagen

Uppdaterat: 30 maj 2020

Kära församlingsmedlemmar

• Som ni redan fick se, har vi lämnat ”övre rummet” för firandet av söndagens Mässor. Dock måste vi hålla myndigheternas förhållningsregler (max 50 personer). I övriga rum kan man inte vara så många! Vi måste vara mycket försiktiga. Jag ber därför er som kommer till Mässan att sprida ut er och sitt helst inte direkt bakom en annan person när det finns tomma platser att ta i kyrkan. Vi försöker också sända live söndags Mässor.

• Just nu uppstår ett problem med stöld. Det lyckades stoppa personen men vi kan tillsvidare inte ha kyrkan öppen när vi inte har gudstjänst eller när vi inte är närvarande i kyrkan. Man kan komma till kyrkan under dagen men då ber vi att ringa till oss. Vi öppnar för privat bön och om det behövs hjälper med bikt eller den hl. kommunionen.

• Som ni förstår är församlingens ekonomi lite svagare just nu... Det gäller också flera av er, så jag har förståelse för det. Därför är jag ennu mera tacksam för era kollekt också genom Swish.

• Många av er frågade om olika evenemang som planerades i år i närmaste tid. Bland annat undrar ni om valfärd till Oskarström eller till Vadstena kommer att äga rum. På grund av coronapandemin är stiftsvallfärden till Vadstena uppskjuten i ett år till den 4 september år 2021. Även Oskarström är inställd. "Kateketens dag" skjuts upp till 25 september 2021.

• I vår kyrkan kan ni själv välja om ni ska ta emot handkommunion eller munkommunion. Ni kan välja till vilken präst ni kommer fram.

• För att delta i mässan även om man stannar hemma kan ni välja bland många olika live mässor från vår Stift, Vatikanen, på svenska eller på många olika språk. Här finns länk till listan av mässor online från stiftet och övriga världen.

144 visningar

Senaste inlägg

Visa alla

VECKA 12