Veckoblad

VECKA 7pages

Stiftets direktiv för firande av offentliga mässor tas bort från

den 9 februari 2022

Den 9 februari 2022 avskaffar de svenska myndigheterna de allmänna restriktioner som har funnits för att förhindra spridning av covid-19.

Därmed upphör även stiftets direktiv för att förhindra smittspridning (som senast uppdaterades den 12 januari 20?2) att gälla.

Från den 9 februari finns det alltså inte längre några särskilda begränsningar kring antalet mässdeltagare. Det innebär att det från den dagen inte heller är aktuellt med uppvisande av vaccinationsbevis i våra församlingar.

RENOVERING

I måndags startade vi nästa etapp av renovering i vår kyrka. Den här gången fokuserar vi på kyrkans vapenhus. Det behövs renovera tak, lampor och sedan måla väggar och tak. Därför kan det hända att vi under veckan kommer att fira mässan i lokalen under kyrkan.

VÄRLDENS EUKARISTISKA MIRAKEL

Redan i oktober 2021 startade vi utställning om eukaristiska mirakel som ägde rum i olika länder runt om i världen. I den första delen presenterade vi mirakelplatserna från Argentina och Österrike. Nu i den andra delen presenterar vi sju platser från Belgien och en endast från Columbia. Materialet på utställningen är på engelska, men vi har även förberett översättningar till spanska, polska, arabiska och vietnamesiska.

Veckoblad Ett arbete framför kyrka Nu på måndag börjar Firma Tranemo Trädgårdstjänsten AB arbete vid vår kyrkan. Det som är planerat är: Montering av räcke med belysning längs den korta gångvägen till