1. COVID-19

Stiftets direktiv för offentliga mässor justeras ytterligare från den 12 januari 2022

Ni som besökte kyrkan i januari månad kunde läsa om nya restriktioner på en afisch som finns på kyrkans dör. Hela dokument kan ni läsa också här.

I punkt 6 läser vi:

Den som är sjuk, eller uppvisar symptom på covid-19, ska stanna hemma. Den som bor i samma hushåll där en eller flera personer har konstaterad covid-19 ska stanna hemma.

Enligt denna punkt var vi tvungna att stänga kyrkan vecka 4, eftersom Fr. Witold fick ett positivt test för covid. Vi ber om ursäkt för besväret.

Från och med lördagen den 29 januari återupptar vi de heliga mässorna i vår kyrka. Programmet för kommande vecka hittar du på våra hemsidor:

2. Trosundervisning

Alla barn och ungdomar (årskurs 1-9) är varmt välkomna.

FREDAGENS UNDERVISNING - 4 februari:

Grupp 5 - årskurs 6 och 7 börjar kl. 17:00

LÖRDAGENS UNDERVISNING- 5 februari:

Grupp 1 - årskurs 1 och Grupp 2 - årskurs 2 kl.10:30-12:00 + mässa Grupp 3 - årskurs 3, Grupp 4 - årskurs 4 och 5 - mässa kl. 12:00 - 14:00 Grupp 6 - ungdomar i årskurs 8 och 9 börjar kl. 16:30 och avslutar undervisningen med mässan kl. 18:00.

Veckoblad Ett arbete framför kyrka Nu på måndag börjar Firma Tranemo Trädgårdstjänsten AB arbete vid vår kyrkan. Det som är planerat är: Montering av räcke med belysning längs den korta gångvägen till