VÄRLDSMISSIONSDAGEN

17 oktober firar vi Världsmissionsdagen (sedan 1926). Temat för 2021 är ”Vi kan inte tiga med vad vi har sett och hört.” (Apg 4:20)

Kollekten tas upp till missionsländerna. Alla uppmanas att dela med sig till den katolska missionsverksamheten. Kyrkan ber om våra förböner och kollekten denna dag tas upp till stöd för kyrkan och genom att bidra till att förbättra levnadsvillkoren för människor i länder med utbredd fattigdom, undernäring, brist på sjukvård och utbildning. Kollekten inbetalas till stiftets 90-konto, 900-4680 senast den 15 november 2021.

Märk inbetalningen ”VMS 2021”. Den vidarebefordras sedan oavkortat till de påvliga missionsinstituten i Rom som fördelar medlen efter behov.

Påvens budskap för årets världsmissionsdag finns för nedladdning på olika språk på Vatikanens hemsida:

VÄRLDENS EUKARISTISKA MIRAKEL

Under veckan öppnar vi i vår kyrkan en internationell utställning designad och skapad av: SALIGFÖRKLARAD CARLO ACUTIS - VÄRLDENS EUKARISTISKA MIRAKEL.

Som en frukt av 52:a Internationella Eukaristiska Kongressen som hålls 5-12 september 2021 i Ungern vill vi presentera en utställning om världens Eukaristiska Mirakel. Under dem kommande månader ska vi besöka olika länder och platser som dem Mirakulösa händelser skedde.

Eukaristiska mirakel är mirakulösa gudomliga ingrepp syftar till att stärka tron ​​på verklig närvaro av Herrens kropp och blod i nattvarden. Dem tenderar att bekräfta denna tro, som bygger på Kristi ord, enligt vilka vad verkar som att bröd inte längre är bröd, och vad verkar som att vin inte längre är vin. Genom den Heliga Andens nåd och Guds kraft kan vi se i Eukaristiska mirakel, sakens verklighet, som är Kristi Kropp och Blod. Tack vare dem under kan vi prisa vår Herre Jesus Kristus och Hans närvaro under själva Eukaristin.

Veckoblad Ett arbete framför kyrka Nu på måndag börjar Firma Tranemo Trädgårdstjänsten AB arbete vid vår kyrkan. Det som är planerat är: Montering av räcke med belysning längs den korta gångvägen till