NYA FÖRPLIKTANDE BESTÄMMELSER FRÅN STOCKHOLMS KATOLSKA STIFT​

Uppdaterat: 30 maj 2020

FRÅN OCH MED SÖNDAGEN DEN 19 APRIL 2020​

Stiftets nya bestämmelser medför för S:t Sigfrids församling följande förändringar:

1. På söndagar kommer vi att erbjuda två mässor i Borås, kl 9.00 på polska och kl 11.00 på svenska med max 50 deltagare.

2. Samtliga deltagare ska hålla två meters avstånd till varandra i alla våra kyrkor och mässor.

3. Var god och respektera våra medmänniskor om du är sjuk och stanna hemma.

4. Vardagsmässan firas som vanligt och då gäller även där två meter distans från varandra och max 50 deltagare.

Vi kommer att uppdatera församlingen så snart ny information tillkommer. Titta gärna regelbundet på församlingens hemsida för att få ta del av den.

Stiftets nya bestämmelser i dess helhet finns på stiftets hemsida. Vad gäller tidigare bestämmelser (29 mars) angående trosundervisning, första kommunion eller konfirmation är dem fortfarande inställda tills vidare.

Fr. Tomasz ofm